piątek, 23 sierpnia 2013

Spis moich ulubionych filmów

Nie wiem czy to kogokolwiek zainteresuje, ale wstałam rano i miałam wielką ochotę coś dla was tutaj wyskrobać, tylko jakoś pomysłów brak. Pół godziny się zastanawiałam o czym powinien być ten post, aż w końcu weszłam na mojego filmweba i... bingo! Dlaczego nie może to być spis moich ulubionych filmów? Dzięki temu poznacie odrobinę mój gust filmowy, może znajdziecie fajny film dla siebie, albo podzielicie się swoim ulubionym.

1. Chłopiec w pasiastej piżamie

Myślę, że większość z was zna ten film, a jeżeli nie to musicie go obejrzeć KONIECZNIE i bez żadnych ale. Jest to opowieść o tym jak Bruno-rodowity Niemiec zaprzyjaźnia się ze Szmulem-Żydem, który mieszka w 'obozie pracy'. Ostrzegam tylko, że film jest poruszający i strasznie wzruszający.

2.Pianista


Jest to kolejny film o Żydach w czasie drugiej wojny światowej. Tutaj tak jak i w poprzednim filmie pokazane jest, że nie każdy Niemiec jest zły i nienawidzi Żydów. Także dosyć poruszający film.

3. Dzień Świra


Jest to jedna z niewielu komedii, która mi się podoba. Większość tego typu filmów jest nieśmieszna, a wręcz żałosna. Dzień świra jest bardzo sympatyczną komedią o życiu. Zawiera niewybredne teksty, ale umówmy się, kto ich teraz nie używa? Naprawdę polecam obejrzeć.

4. Requiem dla snu


Film o tym jak narkotyki potrafią zniszczyć życie zarówno młodym jak i starszym ludziom. O tym także jak to nasza chęć pokazania się innym nie zawsze wychodzi na dobre.  Film skłania do refleksji.

5. Skazani na Shawshank


Film, którym bardzo pozytywnie się zaskoczyłam. Na początku myślałam, że będzie to coś typu popularny polsatowy serial 'Skazany na śmierć'. Film okazał się fantastyczny, a takiego zakończenia zupełnie się nie spodziewałam.

6. Nietykalni


Film, który pokazuje, że często pozory mylą i, że nie zawsze to co jest praktyczne i wydaje się być najlepsze, jest dobrą opcją dla nas. 

7. Sala samobójców


Wiele osób uważa, że to tandetny film, którym podniecają się nastolatkowie. Według mnie trzeba się w niego zagłębić. Fakt, wiele scen jest przesadzonych, ale może tylko po to żeby ludzie w końcu coś dostrzegli? Ile jest takich dzieci, gdzie dla ich rodziców kariera jest najważniejsza, a dzieci są bo są. A później wszyscy są zdziwieni, że to dziecko takie spokojne i grzeczne pije/ćpa/prostytuuje się/popełnia samobójstwo, albo kilka na raz. Następnie dziecko to oceniane jest jako gówniarz, który miał wszystko czego potrzebował do życia, a i tak wymyśla. Halo, drodzy rodzice, nie wiem czy zdajecie sobie sprawę, ale możecie być biedni, nie mieć najnowszych sprzętów i modnych ciuchów, ale rozmowa z dzieckiem i zwracanie jego uwagi to najważniejsze.

8. Lincz


Jest to film o tym jak działa polska policja. Jeden, starszy człowiek potrafi sterroryzować całą wieś, mieszkańcy się go boją, a co robi policja? Nic. Naprawdę jest to film godny polecenia, jak niewiele polskich filmów.

9. Służące 


Jest to świetny film o tym jak kiedyś traktowane czarnoskóre kobiety, które były służącymi. Np. jest tam o tym, że czarnoskóra służąca miała swój 'wychodek' na zewnątrz, gdyż nie mogła się załatwiać w toalecie w domu dlatego, że nie jest godna korzystać tej samej toalety co domownicy oraz może przenosić choroby. Strasznie poruszająca historia.

10. Milczenie owiec


Miałam tutaj problem z 10 miejscem, czy umieścić Forresta Gumpa czy Zieloną milę, ale wybrałam Milczenie owiec, gdyż jest to znakomicie zrobiony thriller, których naprawdę jest niewiele aż tak dobrych. Wszystkim tym, którzy nie oglądali polecam w 100%.


Filmów godnych polecenia jest całe mnóstwo, ale mam nadzieję, że chociaż troszkę poznaliście mój gust filmowy. ;)

2 komentarze:

  1. Widzę, że będę miała co oglądać w jesienne wieczory. :P Chyba mamy podobny gust "filmowy", bo 5 z tych filmów oglądałam i też zaliczają się do moich ulubionych. ;)

    OdpowiedzUsuń